För varje steg framåt tar du två steg tillbaka

Förra helgen var riktigt bra. Jag och Nicole gjorde det mesta som il faut comme des touristes. Tog kort vid Trocadero, Sacre Coeur, Moulin Rouge, monter la tour Eiffel, faire un pique-nique au bord de la Seine. Trevligt trevligt!!
 
Veckan som har gått har varit fullspäckad med saker att göra och inte mycket sömn. Min bästa Lina åkte hem idag, så vi har profité Paris pendant les soirs. Ätit glass på Pont des Arts, spanat och bara njutit av denna fina stad. Det känns tomt utan henne, och då träffades vi senast igår. Det är sjukt hur människor man inte känt så länge kan komma att betyda så himla mycket. Folk börjar åka hem nu och det är inte roligt. Jag vill inte att denna tiden ska ta slut. Ena minuten vill jag åka hem och andra vill jag stanna. Men en sak är säker, jag vill inte jobba som aupair längre haha.
 
Ikväll blir det sova sova sova säng säng säng. Vill åka in till Paris för att dricka vin vid Seine med et gäng men gör jag det kommer jag vara ännu mer ett vrak imorgon, då det är jobb. Plus att regnet öser ner just nu. Il faut dormir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0