Vi ska åt samma håll

Har precis sökt helt spontant till en franska kurs nästa termin! Var på bio förut, en fransk film som heter Omar m'a tuer, Omar dödade mig, och blev jättesugen på att läsa franska. Jag saknar verkligen att prata franska varje dag! En av de som jag såg filmen med läser franska denna termin så jag blev också sugen. Hoppas att jag kommer in! Det är samma kurs som jag läste förra hösten som jag hoppade av ifrån för att det var för mycket grammatik. Nu kan jag mycket mer franska och vill lära mig mer grammtik, så jag hoppas att det blir skoj! Hittade även en franska kurs som jag kan läsa i Nice. Termin 3 eller 5 har jag tänkt att åka som utbytesstudent, varför inte till Nice. Eller så läser jag den efter jag avslutat beteendevetenskapen. Men den ska läsas i alla fall!
 
Nu ska jag laga lite mat, för att sedan få besök och dricka lite vin. Ikväll blir det nog en liten sväng på stan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0