Det fanns en längtan till andra sidan ån

Det är sjukt hur lycklig man kan bli av mat. Jag och mina korridorskamrater har städat köket hela dagen och när vi var klara var jag hungrig. Funderade på vad jag skulle äta och fick en bra idé, pizza. Letade upp numret till den pizzeria som ligger fem minuter bort och beställde. På vägen dit hade jag ett leende på läpparna. Två timmar senare sitter jag här och är proppmätt. Funderar dock på att springa bort till coop och köpa glass, har varit sugen på det hela veckan men inte köpt. Dock orkar jag inte gå ut och ska ändå handla imorgon så får frossa då. Sitter här med tända ljus och har precis kollat film på tv, om en stund börjar en till. Mysigt att följa film på tv för en gångs skull, trots reklamen. Denna helgen har varit lugn, det behövdes. Nollningen är intensiv med aktiviteter på både dag och natt.
 
Jag trivs riktigt bra i lägenheten. Den blev riktig mysig när jag fick i ordning allt. Kurserna är hur intressanta som helst, det är riktigt roligt att plugga nu! Den första kursen är en översikt av psykologi, sociologi och pedagogik så jag ser framemot när vi kommer läsa mer grundligt. En sak har jag redan märkt, efter detta programmet kommer jag överanalysera allt. Allt är ju relativt...

Kommentarer
Postat av: Nicole

Så kul att läsa om hur du har det, att allt verkar bra! Blir själv sugen på att flytta iväg själv, ha såna kvällar ibland när det inte är mycket annat man behöver tänka på och plugga något man tycker om! Nästa år kanske, så :D

2012-09-09 @ 11:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0